grattis min älskade. min eviga kärlek.

. då tiden stod still. då solen hade mött horisonten och gett klartecken till månen. då himlavalvet var så mörkt att även stjärnorna hade gett upp hoppet. fann jag dig. jag var säker på att dagarna då himlavalvet var likt ett underverk, var förbi. men du visade mig en annan sida. där känslorna, sinnet, hoppet och tron återigen hade funnit min kropp och själ. framför allt. kärlek. den lärde du mig. och sedan dess har jag inte känt mig - isolerad.
.
. likt ett skepp, kapat i mitten. sjönk jag till havets botten. för att bli bortglömd. ensam i utkanten av oceanens all ilska. där endast kyla och tryck svajade runt omkring. uppstod du. med vår framtid - skriven i djupet av dina mystiskt bruna ögon. jag älskade varje moment.
.
. då allt var taget ifrån mig. då jag inte hade något kvar att satsa eller riskera för att vinna tillbaka - det som en gång varit mitt. gav du mig mod nog i kroppen för att blicka tillbaka - och minnas det så detaljerat. minnas dagen då jag fann dig - min älskade hjälte.
.
. du lovade ömt att aldrig släppa min hand. att aldrig bli kvitt vår kärlek. du lovade att vi skulle bli gamla och grå ihop. och jag ser fram emot att räkna dina rynkor. rynkor som är spår av vårt lyckliga liv tillsammans.
.
. jag önskar dig allt det bästa på din födelsedag. dessvärre kom inte tösen idag heller. men hon vill inte ta din dag ifrån dig. alla dagar om året ska du firas min älskade - men just idag är det din dag och då firar vi världens finaste människa. med så mycket kärlek och passion inom dig. med så mycket tålamod och förståelse. med så mycket hänsyn och ömhet. ja - listan bara fortsätter. du har räddat mig från livets mörker. och nu när det blir kallt och mörkt. så vet jag att jag har dig - vid min sida. jag är inte rädd längre. tvärtom. jag ser fram emot alla hinder, för jag vet att vi fixar dem - tillsammans.
.
. jag älskar dig - min andra halva. jag älskar dig - min evighet.
,
.
- hard rock café , Las Vegas 2011.
we're out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0