faith is taking the first step , without seeing the whole staircase.

. idag har esking och jag varit på vift. först bar det av mot skolan för att ordna lite saker. sedan skulle vi äta lite. vilket motsvarade i halsbränna. mycket mycket tråkigt. andra stoppet skulle vara bjärred. men vi tog en sväng in till center syd och kom ut med 4 plagg till tösen. nu får det vare nok som esking säger på danska. tredje stoppet blev bjärred. dock hade vi glömt nycklarna. så vi fick invänta träningsnarkomanen a.k.a mor (läs:svärmor). som nämnt i tidigare inlägg så var hon självklart hos morfar :) efter en stunds chittchatt så begav vi oss mot landskrona med hängläpp för att vi missade vår älskade far(läs:svärfar). Landskronabesöktet tog längre tid än planerat - som vanligt , jag vet esking! så det blev ju matdags igen. vi stannade till i stan för att äta och begav oss senare hem i två bilar. kul att tävla med dig älskling. kan dock säga att jag såg mycket av din röv och i detta fallet var det inte en god syn :( men esking körde vår sportbil. han behövde ju inte ens gasa för att lämna mig i sticket. medan jag med nästan plattan i mattan svettades i bakgrunden. sånt är livet.
.
. roligt att komma hem? kan jag inte påstå precis. esking stack till gymmet medan jag underhöll mig själv på toa med att kräkas upp all hemsk syra från dagens mat. nej , det där med mat är inte alls kul längre. har börjat plugga på provet. intressant. men. ja. intressant. far ringde och gav mig den pausen jag behövde precis efter att jag hade börjat. alltid kul att prata med far. han får mig verkligen att må bra och känna mig på topp. trots sin tråkiga förkylning så orkade han få mig att skratta vilket bara uppskattas högt. vi hoppas verkligen att du kryar på dig snart. seriöst nu. min svärfar är otroligt stilig och charmig . han ser så professionell ut i att bara vara sig själv. men att han är ett lejon som jag , förklarar kanske hela saken. vi är verkligen savannens konungar far. det är vi verkligen!
.
. skulle peka ut kära mor också(läs:svärmor). på fars(läs:svärfar) begäran. kan dock inte påstå att esking zappat alla dina gener. det där med träningsnarkoman kan ju diskuteras. hon är igång med träning den damen. och inte vilken träning som helst utan kulträning , ni vet träning som faktiskt kan vara kul. ZUMBA. men väljer ändå att stanna hemma i soffan framför "hem till gården" med en förpacking vit choklad. mhm, fick minsann ett sms där det stod att det smakade gott. kanske därför mor stannade hemma? att äta chokladen var mycket roligare än att bränna den? jag tränar dock inte mycket själv. men jag har en mage att skylla på. och mor , du kan inte klaga på åldern. för far har den också och ändå är han en mästare när det kommer till träningen :)
.
. ville faktiskt bara stanna i bjärred ikväll och umgås lite. får bli snart. för jag har saknat er. tråkigt med avstånd nu. men det är kanske det som krävs för att vi verkligen ska sakna varandra. en annan gång. det får bli en annan gång. borde kanske köpa vårrullar så att far luktar sig till dem och dyker upp här lite oväntat :P choklad har jag , men det verkar inte alls bita på mor. kanske lite kaffe? hm , får suga på den karamellen lite till :P
.
. godnatt till er där hemma. och trevlig resa till far. kör försiktigt som du brukar säga till dem unga :)
.
- det här är mina två snyggingar :) jag kanske inte har tur i spel , men jag kammade hem en storvinst mer er två.
.
vi får ju inte glömma den största vinsten av dem alla. soffpotatisen , mor :) (känner redan av mördarblicken i nacken :)
.
we're out.

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Kul att läsa inläggen. Hoppas ni har det bra i Helsingborg! Skulle vara kul att se lägenheten nu när den är ännu mer klar. Men annars är ni välkomna till storstaden :)

Att ge choklad till mamma är som att sätta min kära sambo framför datorn, de kommer aldrig loss, inte ens om det är Zumba som står på schemat :D

Krammm

2012-01-26 @ 20:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0