i was made for you.

. det var ett tag sen. men har faktiskt haft fullspäckat schema i helgen. i lördags var esking ledig. vilket verkligen var på tiden. jobbade 6 av 7 dagar förra veckan. så vi fick ta och klämma in allt på en lördag. självklart skulle jag må - inte så bra - för dåligt låter inte kul , på morgonen. så allt fick bli uppskjutet. vi skulle vara i bjärred runt 12. kom väl lite efter tre. fick ligga och vila här hemma i soffan lite. ja . ni vet. fortfarande så som mor i bjärred har lärt mig. och tro det att när vi kom i lördags - så var hon inpackad i en filt liggandes i soffan =) haha. vad är oddssen liksom? =)
.
. innan dess så råkade vi vandra in till lindex på center syd. mamma och syster i landskrona hade handlat kläder till tösen som esking och jag inte var så förtjusta i. vilket dem får skylla sig själv för. jag sa redan i början när vi fick höra att det var en liten tös. inget överdrivet flickigt och INGET ROOOOOOSSSSAAA! skriver stort för mor i bjärred har hotat med att köpa något i rosa. det inte kul :( haha. så vi tog kläderna och kvittot från landskrona och bytte det till något annat - blev en söt overall! mycket mycket finare. den är i grå och vit. jag är inte så hemsk som jag låter. men jag har sagt till att jag inte vill ha något rosa. vi har faktiskt sparat något av det mamma har köpt trots att det har små rosa detaljer. men det är vad jag kan sträcka mig till.
.
. vi åt ett riktigt gott mellanmål. plus efterrätt. det är inte dåligt. mot kvällen satt vi frusna istappar i soffan och slänge i oss 4-5 olika sorters choklad till gladiatorerna. det var riktigt mysigt. har saknat att slappa med folket i bjärred. det var ju trots allt ett tag sedan :) far i bjärred fick inte hela sin överrasking. nu måste det ske snabbt då han har väntat ivriiiiigt så många dagar. han har till och med skrytit runt på jobbet , sägs det :P hahaha.
. kl 22.00 hamnade vi i landskrona. många många timmar senare än planerat. men kul var det ändå. som vi misstänkte så hade far redan somnat. så vi umgicks med mamma och lillen lite. strax efter tolv då mina och eskings ögon var som superlim vaknar far upp och är pigg som ingen annan i det rummet. konversationerna pågick väl till strax över två. sen slänge jag in handduken. OH GUD! jag tror aldrig att vi har deckat så snabbt som i lördagsnatt.
.
. söndagen kom. esking stack till jobb. jag hamnade i landskrona igen. skulle handla lite till esking som skulle handlas i lördags men aldrig blev av. därefter åkte mor , lillen och jag till center syd där han fick sig ett par nya fotbollsskor. skojar han med mig. strlk: 40? lillen ska fylla 11 i april och här sitter jag med strlk 36 sen evigheter tillbaka? nå väl! efter en god sallad - så körde tösen och jag hem igen. hämtade upp vår esking. och deckade lika snabbt.
.
. idag skulle vi till barnmorskan. men låter man som en zombie och därefter går som en. så ska man nog stanna hemma. vilket jag också gjorde. esking jobbar och kommer inte hem förrän tre. eftersom det inte blev någon skola så får jag sitta hemma med uppgifter. lika kul det väl =) stör mig bara på att förkylningen inte bryter ut så att den kan försvinna. den ligger och stör bara. snart får den bestämma sig för antingen eller? det här är inte kul!
.
. nej nu får det räcka. annars kan jag hålla på i all evighet. ska vila lite nu sen gå igång med allt som ska fixas. sen får vi ta en dag i sänder. det är väl det bästa nu med tanke på att vi går in i vecka 36 imorgon! det börjar ta sig. i landskrona har vi "satt datum" på när vi tror tösen kommer. så här ser det ut. jag sa : 18-20 feb. syster sa 20-22 feb. mor sa 27-29 feb. esking säger 5-6 mars. lillen säger 8-9 mars. någon från bjärred eller malmö som vill chansa sig fram :P ?!
.
- testar lekplatsen innan tösen kommer :P
.
.we're out

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Jag gissar 22-24 februari :)

2012-02-06 @ 20:26:24
Postat av: blivande farmor

Jag tror den 7 mars, du kanske anar varför

2012-02-07 @ 19:14:48
Postat av: blivande farmor

Jag tror den 7 mars, du kanske anar varför

2012-02-07 @ 19:19:23
URL: http://saae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0