så länge det finns liv. är det aldrig försent.

. så är vi tillbaka igen. vad har hänt den senaste veckan. i fredags var vi på vift igen. hämtade tösens vagn i lund - den superläckra 3 in 1. vi älskar den. jag blir helt sentimental när jag ser hennes bilbarnstol. den är verkligen så liten. förstår inte varför esking och jag har fått för oss att vi ska föda en sumobrottare. bebisar brukar väl vara små?! jag har lillebror som erfarenhet och han föddes på nästan 5 kg :P so you tell me?
.
. vi hade en riktigt trevlig fredagskväll i bjärred. med oerhört goooood mat. mor bjöd även på efterrätt som lilla? stora jag fick välja. blev glass och choklad. hon valde naturgodis till resten :P jag tackar och bugar för den vänligheten.
.
. resten av veckan har väl varit lite till och från. mor i bjärred har varit sjuk. så vi har hållt tummarna för att hon skulle krya på sig och att far skulle undvika att smittas. då stackaren varit sjuk i över en månad. det hade varit det sista han behövde. folket i landskrona var på vift på egen hand. hade planer på att komma till oss. men det kom som vanligt upp något :P lillen och hans fotbollsträningar!!
.
. idag har vi varit hos barnmorskan. tösen mår bra. är VÄL fixerad och hjärtat slår 135 slag/minut. vi fick känna på hennes huvud. esking förstod inte riktigt utan frågade bara om det var det hårda :P gud , det får mig att älska dig ännu mer :P därefter stack jag snabbt till life för att köpa hallonbladsté. det ska vara riktigt bra och förebyggande för en lindrig förlossning samt läkeprocessen efter. esking stod och väntade på mig utanför thores bageri. varför? jo för vår tradition är att alltid äta en bulle med bulle efter besöken hos barnmorskan. hur glad tror ni att jag är för att vi har en tid på måndag också? jag älskar verkligen mitt liv.
.
. vi har inte vårrullar hemma. men ändå ryktas det om att far i bjärred ska komma förbi en tur? det återstår att se. esking och far ska försöka hitta en lösning för våra skor då esking vill ha det fint och stilrent. inte någon enkel skohylla som förstör allt. så de ska meka med det - så gott de kan. jag överlämnar det till proffsen. därefter ska esking jobba. låååångt pass. jag saknar honom redan. ser dock inte fram emot kvällen imorn!
.
. SÖNDAG ska minst sagt bli KUL. vi är bortbjudna till svägerskan och svågern i malmö. där skulle det bjudas på kycklig = protein till esking. och chokladkaka = kalorier till mig =) det är spikat i schemat och vi ser verkligen fram emot det. då vi inte har träffats sen i julas. var beredda på att jag har växt en aning. bara lite alltså :P haha.
.
. nå väl. kan kanske återkomma imorn med lite detaljer om hur det går för pågarna? nu borde jag lugna mig med knappandet , då esking ligger i säng sen timmar tillbaka och försöker sova. jag ser honom vifta på fötterna av irritation. men han älskar mig :P det måste han. ta hand om er gott folk. så hörs vi snart =)
.
; till zeljana. låter roligt med studierna. du ska inte oroa dig. du lever det verkliga livet nu. du kommer att känna igen dig. skolbänken blir arbetsbänken. precis som du har ett ansvar nu , kommer du att ha då. det enda som kommer att ändras är ekonomin. förhoppningsvis till det positiva då man jobbar och inte lever på minimun som student längre. och jo , räkningar att betala såvida man inte redan flyttat hemifrån. inte alls läskigt. se det som en utmaning. som en sjukt rolig grej som kommer få dig att utvecklas. ju mer positiv bild du har på det , desto bättre blir det ska du se!! Cuvaj mi se. =)
.
- New York , 2011 <3
.
. we're out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0